wtorek, 10 września 2013

Wysokie wnętrza - inspiracje i możliwości

Dzisiaj temat dla mnie bardzo na czasie :) Nigdy nie marzyłam o mieszkaniu z wysokimi, skośnymi sufitami. Jednak kiedy w trakcie poszukiwań natknęliśmy się na takie mieszkanie, bardzo się nam spodobało, że będziemy mieli dużo przestrzeni nad głowami. Okazało się, że wśród wnętrz, które mi się spodobały i zbierałam je na dysku od dłuższego czasu, jest wiele takich z wysokim sufitem.
Z czym musimy się zmierzyć w takich wnętrzach? Przede wszystkim z wyborem i montażem oświetlenia. Ponieważ w naszym mieszkaniu nie będzie praktycznie ani jednego prostego sufitu (oprócz łazienki), trzeba podejść do tego zagadnienia dość niestandardowo. Na szczęście teraz na topie są różne lampy z długimi kablami, fantazyjnie upinane na suficie - myślę, że takie rozwiązanie będzie fajnie wyglądać. 
Tak duża przestrzeń daje też możliwość zamontowania dużej, oryginalnej przestrzennej lampy na długim kablu. Mam na myśli na przykład takie cudo (pomarzyć zawsze można ;))
(Tak, cena tej lampy jest więcej niż powalająca...)


Można też nie przejmować się tym, że oprawa wokół kabla będzie zamontowana trochę krzywo (przez skos). Ten żyrandol i tak jest zachwycający ;)
W tej inspiracji bardzo podobają mi się kolory i oryginalne przedmioty :) Lampa wygląda jak małe dzieło mistrza origami.
Kolejne wnętrze z pięknym wysokim sufitem, boskimi sztukateriami i cudownym kamiennym kominkiem. Jest takie lekkie, delikatne i świetliste, no i ma bardzo fajny plakat na kominku - żeby nie było zbyt poważnie. 
Jeszcze jedna zaleta wysokich pomieszczeń - wysokie ściany, które można dobrze wykorzystać ;) na przykład na półki, na których harmonijnie poustawiamy książki - tak, jak radziłam tu
Co za spokój i harmonia bije od tego wnętrza :) Jest eleganckie i klasyczne - myślę, że taki wystrój będzie na czasie przez wiele lat.

Ta miedziana lampa od Toma Dixona to jedno z moich marzeń. 
Na szczęście w pokoju dziennym będą tylko dwie wiszące lampy: jedna nad stołem, a druga ogólna oświetlająca całe pomieszczenie. Do tego kilka mniejszych lampek, aby każdy kąt był dobrze oświetlony, by wieczorami było miło i przytulnie :) O roli oświetlenia w różnych pomieszczeniach pisałam już tutaj.
W tak dużych i wysokich pomieszczeniach trzeba również zadbać o przytulność. Mam nadzieję, że drewniana podłoga, miękka sofa z obiciem z tkaniny, dywan pod sofą, kolorowe poduszki, koce i dekoracyjne dodatki zrównoważą duże powierzchnie jasnych ścian i nie będzie wrażenia pustki. Do tego kilka roślin, ramek ze zdjęciami oraz grafikami, i myślę, że uda się oswoić tą przestrzeń. 
Jak Wam się podobały dzisiejsze inspiracje? Dajcie mi znać :)

6 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia, marzy mi się takie mieszkanie z wysokim sufitem, najlepiej na jakimś poddaszu a jeszcze gdyby zrobić antresolę byłabym w 7 niebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że zrobimy antresolę w przyszłości, w pokoju przyszłego potomka :) będąc dzieckiem marzyłam o piętrowym łóżku, o antresoli nawet nie śniłam ;) pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Zbiór pięknych inspiracji na konkretny temat - zawsze profesjonalnie przygotowane ! super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, to dla mnie ogromny komplement :D :*

      Usuń
  3. Inspiracje piękne :)
    Fajnie, że wspomniałaś o roślinach, bo często się o nich zapomina.

    Jeszcze ciekawym rozwiązaniem są lampki zamocowane na poziomych linkach. Wiesza się taką linkę od ściany do ściany i w różnych miejscach na niej mogą być punkty świetlne :) Wygląda estetycznie i chyba jest dość praktyczne. Ale to raczej do mniejszych pomieszczeń lub do kuchni, nad blatem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie da się nie zauważyć, że w tych wnętrzach jest po prostu mnóstwo miejsca, pomieszczenia są ogromne, w salonach piękne kominki - moje marzenie. Zgadzam się, że im wyższe pokoje tym jeszcze ten efekt wolnej przestrzeni zostaje podbity dodatkowo. Macie u siebie kominki? Moi znajomi wykańczają dom i oglądałam z koleżanką ofertę https://ignif.com/. Piękne, solidne mają w ofercie. Tylko kupować i montować.

    OdpowiedzUsuń