wtorek, 17 września 2013

Cudowne łazienki

Piękna łazienka to czysta łazienka - myślę, że zgodzi się z tym każdy :) Dla mnie, piękna łazienka to też jasne i dość przestronne pomieszczenie, zaplanowane z głową i funkcjonalne. O moich pomysłach na łazienkę pisałam już tutaj. Dzisiaj mam dla Was kolejną porcję inspiracji i pomysłów ;)
Rzadko zdarza się, aby w naszych łazienkach były okna. Jednak efekt przestronności i dużą ilość światła można uzyskać, dając do naszej łazienki jak najwięcej luster i błyszczących elementów. O odpowiednią jasność tego pomieszczenia zadba dobre oświetlenie - według mnie najlepiej sprawdzają się halogeny montowane w suficie i punktowe lampki przy umywalce wokół lustra. Zwróćcie uwagę na genialną mozaikę na zdjęciu powyżej - prześlicznie lśni, wręcz skrzy! Uwielbiam takie wykończenia. Do tego elementy naturalne: wiklina i mały drewniany stołeczek. Uważam, że łazienka powinna być strefą relaksu i miejscem, gdzie możemy zrobić sobie swoje własne, prywatne spa ;) Dlatego wanna jest dla mnie obowiązkowa! Oboje wybieraliśmy mieszkanie też pod tym kątem - łazienka miała być duża (minimum 5m2) i z miejscem na wannę. Zwykłą, bez bajerów typu jacuzzi - moi rodzice mają taką i przez pewien czas wszyscy intensywnie używali hydromasażu, ale po czasie ekscytacja mija, więc moim zdaniem nie ma to sensu.
W łazience podobno można się pokusić nawet o tapetę! Nie mam nic przeciwko, szczególnie jeśli miałaby być tak piękna jak ta powyżej ;)
Ta łazienka zrobiła na mnie ogromne wrażenie - tym bardziej, że jeśli klikniecie w link powyżej, zobaczycie stan przed remontem. Jest niezwykle elegancka, wręcz wytworna! Biel i czerń w towarzystwie srebrnych elementów na wysoki połysk to nieśmiertelne, klasyczne zestawienie. Właścicielka zadbała o każdy szczegół - zwróćcie uwagę na piękne pojemniczki na blacie przy umywalkach, śnieżnobiałe ręczniki, kwiaty i żartobliwe grafiki Andrzeja Mleczko na ścianie (aby wprowadzić trochę humoru do tego eleganckiego wnętrza). Bardzo podobają mi się te kafle metro na ścianach, szczególnie pod prysznicem wygląda to świetnie!

Jak Wam się podoba wolno stojąca wanna? Zdaje się, że coraz więcej osób decyduje się na takie rozwiązanie. Na pewno świetnie wygląda to we wnętrzach retro, czy klasycznych, ale jak widać na zdjęciach wyżej w nowoczesnej oprawie też prezentuje się dobrze. Fajnym akcentem jest róż na zewnątrz wanny i we wnęce nad nią. Umywalka, baterie i szuflady pod umywalką to IKEA Godmorgon - mają teraz takie sprytne rozwiązania, że jeśli mamy wystarczająco miejsca zmieszczą się nam 2 umywalki, dzięki czemu dwie osoby mogą naraz szykować się do wyjścia. Jak widać w łazience powyżej, nikt już nie zawraca sobie głowy idealnym dobieraniem baterii umywalkowych i wannowych - mogą być zupełnie różne i całość jest spójna.
W tej pięknej, prostej łazience udało się postawić pralkę w taki sposób, że nie wpływa ona negatywnie na odbiór pomieszczenia. Nie jest w żaden sposób zakryta, ale jest estetyczna, więc wygląda po prostu dobrze.
Bardzo ciekawe rozwiązanie - strefa mokra: wanna i prysznic obok niej, odgrodzone szklanymi drzwiami od reszty łazienki. Pomysł dobry do większej łazienki, myślę, że dość praktyczny. Wszystko minimalistyczne i jak najbardziej trafia w mój gust :)

Tutaj dla odmiany mamy małą łazienkę, ale tak naprawdę wszystko, co niezbędne się w niej znajduje. Przydałaby się jeszcze jakaś mała, stojąca lub wisząca szafka.
Co powiecie na drewno w łazience? Przyznam szczerze, że nie jestem jego zwolenniczką, ale może to dlatego, że planuję mieć dość dużo drewnianych elementów w pozostałych pomieszczeniach, a łazienka niech się wyróżnia. W pomieszczeniu na zdjęciu powyżej trochę psują efekt poustawiane kosmetyki (piękniej by było, gdyby choć połowa była schowana do szafki pod umywalką...).
Na koniec śliczny smaczek - cudowne płytki/tapeta? Nie wiem, co to jest, ale wygląda oszałamiająco! Do tego piękne lustro i gustowne lampki (które wcale nie wyglądają na "łazienkowe").
I jeszcze jedne płytki, które sprawiają, że moje serce bije szybciej ;)
Jak Wam się podobały znalezione przeze mnie inspiracje? Buziaki :)
P.S. Jutro podpisujemy umowę deweloperską. Jestem strasznie szczęśliwa! :D

9 komentarzy:

  1. A mi bardzo podobają się drewniane elementy w łazience :) Gdzieś na pewno je wsadzę w kolejnym mieszkaniu!

    OdpowiedzUsuń
  2. W poprzednim miejscu gdzie mieszkałam zamiast jednej ściany łazienkowej zrobiłam luxfery...nie zastąpiło to okna ale zdecydowanie rozświetliło to łazienkę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też (jak Blueberry) lubię drewniane elementy w łazience. Choć sama na razie nie mogę się takimi pochwalić :)

    Zapraszam po wyróżnienie: http://www.wnetrzazewnetrza.pl/2013/09/7-faktow.html :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsza jest ta biała z elementami a'la drewno - brązowymi !

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się przede wszytskim łazienka z 3 zdjęcia! Jest rewelacyjna i nie moge uwierzyć w to jak wyglądała przed remontem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokładnie taką samą reakcję ;) przemiana żaby w pięknego księcia - czy to było możliwe bez magii? ;D Pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Przepiękne łazienki i ja również mam dość nowoczesną łazienkę i w końcu nadszedł czas na to, aby i do tego dokupić jakąś nowoczesną pralkę. Strona https://www.oleole.pl/pralki,_Bosch.bhtml oferuje propozycje firmy i modeli, które spodobały mi się najbardziej. Fajnie, że strona ma przygotowane również fajne promocje i okazje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest bardzo dużo ciekawych projektów łazienek i na dobrą sprawę to głównie od nas zależy na co my się zdecydujemy. Ja jestem zdania, że fajnie o taśmach LED w łazience napisano w http://www.wdomu.com.pl/jaka-tasma-led-do-lazienki/ i ja chyba również takie rozwiązanie u siebie zastosuję.

    OdpowiedzUsuń