sobota, 28 września 2013

Wyjątkowo piękne wnętrza: salon

Ostatnio u mnie na blogu było dość dużo postów związanych z naszym mieszkaniem. Cały czas jakieś kuchnie, łazienki i problemy z tym związane. Projekty, instalacje, grzejniki. A przecież miło czasem obejrzeć po prostu piękne wnętrza i nie zastanawiać się, jak rozwiązana jest w nim instalacja elektryczna i czy bardzo się kurzy na co dzień ;) Zapraszam na porcję zdjęć, które są tak piękne, że aż poprawiają mi humor! ;)
Właśnie takie wnętrza nazywam idealnymi. Jest w nim wszystko: klasa, elegancja, przestronność i lekkość. Ponadczasowy salon, który można w każdej chwili odmienić zmieniając dodatki. Szklany stolik sprawia, że wazon wygląda jakby lewitował w powietrzu. Moją uwagę przykuł ten oryginalny obraz - jest wielokolorowy, a tak fajnie nadał ton całemu salonowi. Kocham takie wnętrza! ;)
Ten piękny odcień niebieskiego został uznany przez Pantone za kolor wiosny 2014 - określili go jako Dazzling blue. Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się tu. Coraz częściej zaczynam myśleć, że niebieski czy granat w połączeniu z bielą, szarością może stanowić bardzo atrakcyjną bazę kolorystyczną dla wnętrza. W naszym mieszkaniu z pewnością znajdzie się "coś niebieskiego" ;) Może będzie to genialny kolor do sypialni? Na pewno kojarzy się z luksusem. Salon powyżej jest przepełniony spokojem i harmonią. Podobają mi się niesamowicie delikatne, błyszczące dodatki i biało-czarny dywan w świetny wzór.
W tym salonie dla odmiany mamy lekki artystyczny nieład - taka ilość książek wprowadza lekki chaos. Ale całość jest fajnie zgrana. Moim zdaniem świetny jest stolik kawowy - coś takiego chętnie bym widziała w naszym mieszkaniu. Nietuzinkowy, lekko przecierany dywan w oryginalnym bordowo-malinowym kolorze wprowadza ożywczą plamę koloru. Pięknie, prawda? :)
Taki intensywny róż na kanapie może się wydawać ryzykownym wyborem, ale zobaczcie jak pięknie wpasował się w ten salon - biel, szary, niewielkie dodatki czerni i żywej zieleni roślin tworzą ciekawą mieszankę, która wcale nie razi nadmiarem. A obicie kanapy można zawsze zmienić.
Tak ciemne wnętrza rzadko goszczą na moim blogu. Jednak ten pokój dzienny ma w sobie coś, co bardzo mi się spodobało. I nie mówię tylko o stolikach (które są genialne), całość wygląda po prostu świetnie.
Zdjęcia wnętrz tak klasycznych również nie należą do zwykłego repertuaru mojego bloga. Cóż poradzę, że ten salon skradł moje serce. Cudowne, wygodne fotele w pięknym odcieniu uniwersalnej szarości. Biel ścian i zasłony upięte "od niechcenia". Błyszczące dodatki, lustrzana szafka pod TV - klasa, klasa, klasa! Na zdjęciach widać aż trzy aranżacje z tego samego mieszkania, i wszystkie są urzekająco piękne... 
Biały i szary dzięki oryginalnym fakturom, błyszczącym wzorzystym poduszkom i dekoracyjnym elementom wcale nie wygląda nudno. Barwy te nie są też wcale zimne w odbiorze - ten salon z pewnością jest wygodnym i przytulnym miejscem relaksu.
Ten salon to idealny przykład na to, że naturalne i neutralne barwy: łagodna biel, ciepły odcień drewna i karmelowej skóry oraz szary genialnie współgrają z bardziej intensywnymi, a wręcz neonowymi kolorami: fuksją i oranżem. Trzeba tylko pamiętać o umiarze i ze smakiem wybrać ilość dodatków w intensywnych barwach. Plamy czerni sprawiają, że wnętrze jest jeszcze bardziej oryginalne i interesujące.
Kolejny przykład genialnego zgrania struktur i wzorów. Poduszki ożywiają tą aranżację. A pufa jest świetna. Widziałam ostatnio podobne w Biedronce ;) 
I na koniec dzisiejszej wycieczki po pięknych wnętrzach - skandynawska perełka z genialnymi kolorami. Głęboki fiolet kanapy, wielobarwne: dywan, koc i obraz grają w tej samej drużynie. Te bardzo ożywcze plamy koloru są łagodzone przez wszechogarniającą biel wnętrza. Piękna lampa jest już tylko wisienką na torcie ;) 

Co myślicie o tych salonach? Który Wam się najbardziej podoba?

14 komentarzy:

  1. Moim zdaniem wersja numer 1 jest najlepsza - salon jest elegancki a jednocześnie nadaje się do codziennego użytku
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    www.lapremierjour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka zgodność wśród komentujących :) dla mnie też pierwszy pokój dzienny jest najpiękniejszy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. 1 i ostatnie zdjęcie całkowicie są w moim guście . Piękne, cudowne....

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy i ostatni salon pięknie się prezentują, chociaż ten w szarościach też niczego sobie. W zasadzie to jedynie niebieski pokój w moim przypadku całkowicie odpada, bo o ile na zdjęciach wygląda ciekawie, to na żywo jakoś zawsze wolę mniej kolorowe ściany, najlepiej białe. A meble do salonu już wybrałaś? Masz coś na oku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam jeszcze wybranych konkretnych mebli, ale wiem mniej więcej jak bym chciała, żeby wyglądały i mam wybrane miejsca, gdzie co będzie stało. Na pewno pojawi się o tym post, jak już będę zdecydowana na konkretne produkty ;) Pozdrawiam :*

      Usuń
  4. Widzę, że mamy bardzo podobny gust ;) Z tych chyba najbardziej podoba mi się pierwszy, ale fotele z tego eleganckiego są świetne oraz te pufy <3 Daj znać, jak je znowu zobaczysz w Biedronce, bo ja tam nie chodzę, a te w normalnych sklepach kosztują fortunę.

    Co do poprzedniego postu, to również mi się marzy jasna kuchnia z drewnianymi blatami, tylko obawiam się o ich funkcjonalność i czy się nie zniszczą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pufy widziałam z dwa tygodnie temu ;) we Wrocławiu były i chyba cieszyły się zainteresowaniem, natomiast później widziałam je też w Biedronce w mniejszej miejscowości - Twardogórze i był jeszcze duży wybór. Kosztowały 80 zł ;) Co do blatów - obawy zawsze są, takie ciągłe uważanie żeby czegoś nie rozlać i żeby blat się zbyt nie zamoczył pewnie może być męczące, ale wygląd wiele wynagradza. Jakoś nie wyobrażam sobie białych mebli kuchennych i np. szarego zwykłego blatu - taka kuchnia wyglądałaby bardzo nijako... Pozdrawiam :*

      Usuń
    2. Blueberry, ja za to chyba jeszcze tydzień temu widziałam taką w podwarszawskiej Biedronce, ale ostatnio chyba już ich nie było, chociaż głowy nie dam. Więc może gdzieś znajdziesz jeszcze ostatnie sztuki.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Marzy mi się w tym roku wymiana mebli w salonie na nowe. Znalazłam tutaj dużo inspiracji: meble do salonu sklep wrocław Przy małej przestrzeni trzeba się jednak trochę nagimnastykować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze? Polecam sklep www.akar.olsztyn.pl. Mój salon w końcu ma profesjonalne urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może tu też zainteresują was propozycje od http://chobotdesign.pl Tu znajdziecie świetne meble do każdego z wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne aranżacje, w moim domu niedawno wymieniałem meble w salonie. Sam wybór był trudny, bo długo nie mogłem zdecydować się jaki styl aranżacji obrać. W końcu znalazłem na stronie https://icon-concept.pl/ fajną ofertę mebli loftowych. Świetnie wyglądają w salonie nadając bardzo schludny wygląd

    OdpowiedzUsuń
  9. Będziemy chcieli na nowo urządzić salon i teraz już wiem czym będę się inspirować. Fajnie jest pooglądać jakieś przykładowe aranżacje i poradzić się doświadczonych architektów w tej sprawie https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/salon .

    OdpowiedzUsuń