poniedziałek, 25 listopada 2013

Piękne kominki jako główna dekoracja wnętrza

Mimo że w statystycznym polskim mieszkaniu nie możemy sobie pozwolić na postawienie kominka, warto się zastanowić, czy nie stworzyć czegoś podobnego :) Właściciele domów i mieszkań w kamienicach są ogromnymi szczęściarzami - mogą podziwiać żywy ogień w długie, zimowe wieczory. Chyba nic nie daje tak cudownej atmosfery, jak ciepłe światło ognia i odgłosy trzaskających, palących się polan.
Kominek nie tylko wprowadza wspaniałą atmosferę, ale nawet, gdy nic się w nim nie pali pełni funkcję dekoracyjną i może stanowić tzw. focal point naszego wnętrza. Jest to centralny obiekt, w kierunku którego automatycznie wędruje nasz wzrok po wejściu do pomieszczenia :) Wokół takiego elementu można także ustawiać pozostałe meble, szczególnie sofy i fotele. Jest to również bardzo reprezentacyjne miejsce, idealne do postawienia rodzinnych ramek ze zdjęciami czy powieszenia/postawienia obrazu oraz innych dekoracji.
Kominek, miękki dywan, wełniany koc robiony na drutach, mięciutkie poduszki, ciepłe kapcie - ja już się rozmarzyłam, a Wy? ;) To wnętrze chyba nie mogłoby być bardziej przytulne.
 Jak widać portale kominkowe mogą być w różnym stylu i doskonale wpasować się zarówno we wnętrza nowoczesne, w skandynawskim stylu, jak i te bardziej klasyczne.
Och! Takie portale kominkowe znajdziemy chyba tylko w amerykańskich kamienicach, ale pomarzyć zawsze można :)
 Cudowne są, prawda? I ta kolekcja motyli, zatopionych w szkle, przepiękne lustro... Miodzio!
Prosta, kamienna obudowa uzupełniona o palenisko wykonane z cegieł również wygląda dobrze, i z pewnością idealnie pasuje do wnętrza w tym stylu.
Prosty kominek w surowym otoczeniu też wygląda super! :) I te szyszki w szklanych pojemnikach - cudo.
Genialnym pomysłem jest wstawienie do nieużywanego kominka świec, a z tyłu postawienie lustra! Całość będzie wyglądać, jakby świec było dwa razy więcej, a i wnęka wyda się głębsza i pięknie rozświetlona.
Można też pokombinować z ekspozycją świec w kominku. Ustawione w ten sposób są lepiej widoczne i wydaje się, że jest ich więcej, a sama kompozycja jest bardziej pełna. Szklane cylindry potęgują blask płomienia :)
Co za romantyczna atmosfera :)
Co zrobić, jeśli w naszym mieszkaniu nie ma podłączenia do komina i nie możemy zainstalować w nim kominka z prawdziwego zdarzenia? Odsyłam Was do mojego poprzedniego postu na ten temat: Salon: stwórz nietypową dekorację - namiastka kominka.
Sama planuję w naszym salonie taki mini-kominek wykonany z płyty gipsowo-kartonowej i z ceglanym paleniskiem. Portal będzie ozdobiony delikatną i prostą w formie sztukaterią. Miejsce na niego przeznaczyłam w naszym salonie, w pobliżu sofy.
Chciałabym uzyskać efekt podobny do tego mini-kominka:
Udało mi się również znaleźć producenta, który ma w swojej ofercie takie kominki na świece, które każdy może postawić w swoim salonie :) kominkiozdobnepl.shoper.pl
Czyż ten portal kominkowy nie jest piękny? :)
A dla tych, którzy naprawdę nie mają miejsca na takie fanaberie jak kominek :) latarenki wyglądają równie pięknie, prawda?

Zapraszam Was na kolejny post o kominkach - tym razem w świąteczno-zimowym wydaniu! ;)

11 komentarzy:

  1. Piekne te kominki.wybralas naprawde cudne propozycje :) ja niestety tez nie mam mozliwosci posiadania kominka,ale takie latarenki to dobry pomysl :) na taras na wiosne rowniez.pozdrawiam juz bardziej zimowo ;)

    www.stopmymoments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow!!!! Super pomysły Dzięki! W mojej głowie już powoli rysuje się ten idealny projekt kominka :D
    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, że nie ma co się zastanawiać. Teraz technologia daje takie możliwości i rozwiązania, że naprawdę można cieszyć się rzeczami o jakich się nawet nie śniło :) Wystarczy spojrzeć na rozwiązania pary z domu dziecka, która jest w finale Bitwa o dom!!! Pięknie urządzili salon w bloku dodając kominek, który stworzył niezwykłą atmosferę mieszkania.
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem absolutnie zakochana w kominkach od jakiegoś czasu, a właściwie od października, pierwszych chłodnych dni :) Kiedy ostatnio tworzyłam posta o kominkach przeglądnęłam tyle pięknych zdjęć, że teraz chodzę i namawiam rodzinkę na postawienie takiego z prawdziwego zdarzenia :) Miejsce jest, rozprowadzenie ciepła itd, no ale wiadomo koszty są dosyć wysokie ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie taki kominek spokojnie może mieć funkcję dekoracyjną całego pomieszczenia i powiem szczerze, że nawet jest to bardzo dobry pomysł. Zerknijcie sobie na stronę Producent Kominków - Ignif i poszukajcie tam jakiś inspiracji dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Urządzanie wnętrza nie jest łatwe, niezależnie czy to pokój dziecka czy inny. Choć dobrze że teraz jest coraz więcej rozwiązań umożliwiających personalizację, wtedy można wg własnego pomysłu zaprojektować wnętrze. Ja osobiście teraz mam zamiar zamówić drzwiczki do kominka do salonu i też właśnie będą na wymiar robione.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kominki jak widać mogą być różne, zależy od aranżacji danego pomieszczenia. Ja stawiam na taki bardziej nowoczesny styl. Bardzo mi się podobają kominki obłożone kamieniem naturalnym. Świetną ofertę znalazłam na https://kamiennewnetrza.pl/ jeśli chodzi o tego rodzaju materiał. Jak dla mnie kamień to jest ponadczasowy i przy tym bardzo trwały.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam że wkłady kominkowe to bardzo ważna decyzja, ponoc jest ich spory wybór a kazdy wkład jest inny, różnią sie od siebie, nie bardzo wiem o co chodzi, ale ja własnie musze kupić, a nie wiem jaki, będe musiała się poradzic w sklepie, mam nadzieje że zaproponuja dobry wkład.

    OdpowiedzUsuń