poniedziałek, 25 listopada 2013

Piękne kominki jako główna dekoracja wnętrza

Mimo że w statystycznym polskim mieszkaniu nie możemy sobie pozwolić na postawienie kominka, warto się zastanowić, czy nie stworzyć czegoś podobnego :) Właściciele domów i mieszkań w kamienicach są ogromnymi szczęściarzami - mogą podziwiać żywy ogień w długie, zimowe wieczory. Chyba nic nie daje tak cudownej atmosfery, jak ciepłe światło ognia i odgłosy trzaskających, palących się polan.
Kominek nie tylko wprowadza wspaniałą atmosferę, ale nawet, gdy nic się w nim nie pali pełni funkcję dekoracyjną i może stanowić tzw. focal point naszego wnętrza. Jest to centralny obiekt, w kierunku którego automatycznie wędruje nasz wzrok po wejściu do pomieszczenia :) Wokół takiego elementu można także ustawiać pozostałe meble, szczególnie sofy i fotele. Jest to również bardzo reprezentacyjne miejsce, idealne do postawienia rodzinnych ramek ze zdjęciami czy powieszenia/postawienia obrazu oraz innych dekoracji.
Kominek, miękki dywan, wełniany koc robiony na drutach, mięciutkie poduszki, ciepłe kapcie - ja już się rozmarzyłam, a Wy? ;) To wnętrze chyba nie mogłoby być bardziej przytulne.
 Jak widać portale kominkowe mogą być w różnym stylu i doskonale wpasować się zarówno we wnętrza nowoczesne, w skandynawskim stylu, jak i te bardziej klasyczne.
Och! Takie portale kominkowe znajdziemy chyba tylko w amerykańskich kamienicach, ale pomarzyć zawsze można :)
 Cudowne są, prawda? I ta kolekcja motyli, zatopionych w szkle, przepiękne lustro... Miodzio!
Prosta, kamienna obudowa uzupełniona o palenisko wykonane z cegieł również wygląda dobrze, i z pewnością idealnie pasuje do wnętrza w tym stylu.
Prosty kominek w surowym otoczeniu też wygląda super! :) I te szyszki w szklanych pojemnikach - cudo.
Genialnym pomysłem jest wstawienie do nieużywanego kominka świec, a z tyłu postawienie lustra! Całość będzie wyglądać, jakby świec było dwa razy więcej, a i wnęka wyda się głębsza i pięknie rozświetlona.
Można też pokombinować z ekspozycją świec w kominku. Ustawione w ten sposób są lepiej widoczne i wydaje się, że jest ich więcej, a sama kompozycja jest bardziej pełna. Szklane cylindry potęgują blask płomienia :)
Co za romantyczna atmosfera :)
Co zrobić, jeśli w naszym mieszkaniu nie ma podłączenia do komina i nie możemy zainstalować w nim kominka z prawdziwego zdarzenia? Odsyłam Was do mojego poprzedniego postu na ten temat: Salon: stwórz nietypową dekorację - namiastka kominka.
Sama planuję w naszym salonie taki mini-kominek wykonany z płyty gipsowo-kartonowej i z ceglanym paleniskiem. Portal będzie ozdobiony delikatną i prostą w formie sztukaterią. Miejsce na niego przeznaczyłam w naszym salonie, w pobliżu sofy.
Chciałabym uzyskać efekt podobny do tego mini-kominka:
Udało mi się również znaleźć producenta, który ma w swojej ofercie takie kominki na świece, które każdy może postawić w swoim salonie :) kominkiozdobnepl.shoper.pl
Czyż ten portal kominkowy nie jest piękny? :)
A dla tych, którzy naprawdę nie mają miejsca na takie fanaberie jak kominek :) latarenki wyglądają równie pięknie, prawda?

Zapraszam Was na kolejny post o kominkach - tym razem w świąteczno-zimowym wydaniu! ;)

5 komentarzy:

  1. Piekne te kominki.wybralas naprawde cudne propozycje :) ja niestety tez nie mam mozliwosci posiadania kominka,ale takie latarenki to dobry pomysl :) na taras na wiosne rowniez.pozdrawiam juz bardziej zimowo ;)

    www.stopmymoments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow!!!! Super pomysły Dzięki! W mojej głowie już powoli rysuje się ten idealny projekt kominka :D
    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, że nie ma co się zastanawiać. Teraz technologia daje takie możliwości i rozwiązania, że naprawdę można cieszyć się rzeczami o jakich się nawet nie śniło :) Wystarczy spojrzeć na rozwiązania pary z domu dziecka, która jest w finale Bitwa o dom!!! Pięknie urządzili salon w bloku dodając kominek, który stworzył niezwykłą atmosferę mieszkania.
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem absolutnie zakochana w kominkach od jakiegoś czasu, a właściwie od października, pierwszych chłodnych dni :) Kiedy ostatnio tworzyłam posta o kominkach przeglądnęłam tyle pięknych zdjęć, że teraz chodzę i namawiam rodzinkę na postawienie takiego z prawdziwego zdarzenia :) Miejsce jest, rozprowadzenie ciepła itd, no ale wiadomo koszty są dosyć wysokie ;)))

    OdpowiedzUsuń